UKRAYNA SAVAŞ SEBEBİYLE YATAY GEÇİŞ KAYIT SİLME DAVASI

Ukrayna ve Rusya arasında çıkan savaş sebebiyle , Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ukrayna’da yüksek öğretim kurumlarında, Türk Vatandaşı öğrencilerin ve hatta yabancı uyruklu öğrencilerin mağduriyeti ve güvenlikleri sebebiyle Türkiye’deki Üniversitelere yurt dışından, Ukrayna’dan yatay geçiş hakkı tanımıştı . Ukrayna’daki Üniversite öğrencileri savaş sebebiyle yatay geçişleri Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın belirlediği ve yayınladığı bazı usul ve esaslara göre belirlenmişti. Ukrayna’dan Türkiye’ye yatay geçiş yapmak isteyen öğrenceler Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın ilan ettiği usul ve esaslara göre ve bu şartları sağlamaları durumunda Ukrayna’dan savaş sebebiyle yatay geçiş hakları bulunmaktadır.

Söz konusu tarihlerde Ukrayna’dan savaş sebebiyle Türkiye’ye pek çok öğrenci geçiş yapmıştır. Ancak Ukrayna’dan , yurt dışından yatay geçiş yaptıktan bir yıl veya iki yıl sonra, öğrenimleri devam ederken, bazı öğrencilerin usulsüz yatay geçiş sebebiyle öğrencilik kayıtlarının silindiği vakıları yaşanmıştır. Öğrencilik kaydının silinmesine ilişkin üniversitelerin aldığı bu karara karşı kişilerin idare mahkemelerinde dava açma hakkı bulunmaktadır. Ukrayna’dan savaş sebebiyle yatay geçiş yapan öğrenciler kayıt silme kararının tebliğinden itibaren , öğrencilik kayıt silme kararına karşı 60 günlük dava açma süresinde , idare mahkemelerinde dava açabilirler. Öğrencinin kaydının silindiğini, e-mail ile, sözlü olarak, öğrencinin hesabına mail ile gönderilmesi dava açma süresini başlatmaz. Öğrencinin yasal adresine yazılı olarak gönderilen ve usulüne uygun tebligatın , tebliğ alınması ile öğrencilik kaydının silinmesine karşı dava açma süresi başlar. Bu sebeple şayet , 60 günlük süre geçmiş olsa bile, kendilerine yasal adreslerine yazılığı olarak, öğrencilik kaydının silindiğine ilişkin karar gönderilmemişse kişinin dava açma süresi başlamaz.

Aşağıda emsalini sunduğumuz karar, Ukrayna’dan savaş sebebiyle yatay geçiş yapan öğrencinin öğrencilik kaydının silinmesi ilişkin bir karar karşı açılmış davaya ilişkindir. Öğrencinin, Ukrayna’dan savaş sebebiyle Türkiye’ye yatay geçişte, usulsüz yatay geçiş sebebiyle öğrencilik kaydı silinmiştir. Ancak İdare Mahkemesi , usulsüz yatay geçiş sebebiyle silinen öğrencinin kaydı işlemini hukuka aykırı bulmuştur. Bu sebeple Ukrayna’dan usulsüz yatay geçiş gerekçesiyle öğrencilik kaydı silinen kişinin avukatlığını yapmış olduğumuz dava kazanılarak , öğrenci tekrar üniversitesine dönerek, öğrencilik hakkına yeniden kavuşmuştur.

Söz konusu aşağıdaki Ukrayna’dan savaş sebebiyle yatay geçişte, usulsüz yatay geçiş gerekçesiyle öğrencilik kaydı silinen kişiler için önemli bir emsaldir. Aşağıdaki karar geçici yürütme durdurma kararı değil , idare mahkemesinin iptal kararıdır.

Ukrayna yatay geçiş Ukrayna savaş sebebiyle yatay geçiş davası Yurt dışı yatay geçiş öğrencilik kaydı silme davası