GÜVENLİK SORUŞTURMASI OLUMSUZ SONUÇLANMA DAVA

ARABULUCULUK

Ankara Arabuluculuk- Avukat Arabulucu

Hukuk büromuz zorunlu ve isteğe bağlı olarak Ankara arabuluculuk faaliyetlerinde arabulucu olarak hizmet vermektedir. Ankara’nın merkezinde kamu kurumları ve şirketlerin merkezinde bulunan, ofis ve toplantı salonlarımızın olduğu, güvenlik elemanlarının bulunduğu plaza da hizmet veren hukuk büromuzda arabuluculuk faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. Ofis binamızın ve ofisimizin bu özellikleri Ankara arabuluculuk faaliyetinde toplantı odası ve güvenlik önlemlerinin olması arabuluculuk faaliyeti için önem arz etmektedir.

Taraflar uyuşmazlıklarını dava açarak çözmek yerine, bizzat kendilerinin çözmesine yardımcı olacak çeşitli yöntemler denemektedirler. Arabuluculuk da işte kişilerin bir uyuşmazlıkları olduğunda, mahkemeye başvurmak yerine, daha az maliyetli ve de çok daha kısa zamanda uyuşmazlığı çözmek için geliştirilmiş bir uyuşmazlık çözüm yöntemidir. Arabuluculukta çözümlenen uyuşmazlıklar sanki mahkemeye gitmiş gibi sonuç doğurur. Yani arabuluculuk anlaşmaları artık bağlayıcıdır.

Arabuluculuk, taraflara mahkemede elde edilemeyecek fırsatlar sunar; iletişim sorunlarının giderilerek, problemlerin konuşulması ve üzerinde anlaşılabilecek alanların ortaya çıkarılması için olanak sağlar. Arabuluculuk, aylar hatta yıllarca süren dava yoluna göre daha hızlıdır ve birkaç gün ya da birkaç hafta içinde tamamlanır. Ankara arabuluculuk faaliyetleri ve Ankara Avukat Arabulucu tarafından destek almanız, sorun ve işlemlerinizin hızlı çözümü için faydalıdır. Ankara’daki arabuluculuk faaliyetleri ve arabulucu seçimi hakkında ANKARA ARABULUCU siciline bakabilirsiniz.

Ayrıca arabuluculuk süreci, yargı yoluna göre daha ekonomiktir. Yargılama aşamasındaki gibi harç ve davanın başında yatırılması gereken keşif, bilirkişi, tanık ücreti gibi dava giderleri de olmayacağından daha düşük maliyetlidir. Keza, uzun süren yargılama sürecinde duruşmalara katılırken tarafların harcadığı emek, zaman, yol vb. masraflar da bu süreçte söz konusu değildir.

Taraflar, arabulucuya başvurmak, süreci devam ettirmek, sonuçlandırmak veya bu süreçten vazgeçmek konusunda serbesttirler (HUAK Madde3, HUAK Yönetmeliği Madde 5). ( İstisna: Son yasal değişiklikler İş Hukuku davaları gibi bazı davalar için önce arabulucuya başvurma zorunluluğu getirilmiştir. Arabulucuya başvurulup sonuca ulaşamaz, taraflar anlaşamaz ise o zaman ancak mahkemeye başvurabilmektelerdir.)

Arabuluculuk sırasında paylaşılan bütün bilgi ve belgeler gizli tutulur (HUAK Madde 4, HUAK Yönetmeliği Madde 6). Arabuluculuk sırasında yapılan açıklamalar ile paylaşılan belgeler başka bir amaçla kullanılamaz.

Arabulucu tarafsızdır ve taraflara eşit davranmakla yükümlüdür (HUAK Madde 9, HUAK Yönetmeliği Madde 8). Taraflar uyuşmazlığın çözümüne yönelik bir anlaşmaya vardığında, ya da süreçten vazgeçip çekildiğinde veya arabulucunun süreci sona erdirme yetkisini kullanması halinde arabuluculuk sona erer (HUAK Madde 17, HUAK Yönetmeliği Madde 21). Arabuluculuk faaliyeti sonunda taraflar bir anlaşmaya vardığında, yazılı bir anlaşma belgesi hazırlanır ve bu belge taraflar ve arabulucu tarafından imzalanır. Taraflar mahkemeden bu anlaşma belgesinin icra edilebilirliğine ilişkin şerh verilmesini talep edebilirler (HUAK Madde 18, HUAK Yönetmeliği Madde 22).

Hangi Dava Türleri Arabulucuya Başvurulabilir?

Arabuluculuk Kanunun 1. maddesi uyarınca, yabancılık unsuru taşıyan uyuşmazlıklar da dâhil olmak üzere tarafların üzerinde serbestçe tasarruf edebilecekleri iş ve işlemlerden doğan özel hukuk uyuşmazlıkları arabuluculuğa elverişlidir. Tarafların üzerinde serbestçe tasarruf edebilecekleri iş ve işlemler; başka bir anlatımla, tarafların bir özel hukuk uyuşmazlığında sulh, kabul, gibi hukuki işlemleri herhangi bir mahkeme kararına ihtiyaç duymadan yapabilmelerini, tarafların iradelerinin birleşmesinin bir hâkim kararı olmadan sonuç doğurabilmesini ifade etmektedir. Arabuluculuğa elverişli davalar hakkında ayrıntılı bilgi için yardım alınız.

ARABULUCUYA NE ZAMAN BAŞVURULUR?

Arabulucuya, dava açmadan önce başvurup, mahkemeye hiç gerek kalmadan uyuşmazlık sonuçlandırılacağı gibi, dava açıldıktan sonra da başvurulup, uyuşmazlık arabulucu ile sonuçlandırılabilir ve mahkeme yargılamasına artık gerek kalmaz.

ARABULUCUK ANLAŞMASININ HUKUKİ GEÇERLİLİĞİ, ARABULCUK KARARININ HÜKMÜ NEDİR?  İcra Edilebilirlik

Arabuluculuk anlaşması her iki taraf içinde bağlayıcıdır. Anlaşmanın icra edilebilirliğine ilişkin şerh davanın görüldüğü mahkemeden talep edilebilir. Bu şerhi içeren anlaşma ilam niteliğinde belge sayılır.

Arabuluculuk anlaşması mahkeme kararı gibi uygulanır, uygulatılır. Arabuluculuk anlaşması hakkında bilgi için Arabuluculuk faaliyeti hakkında daha ayrıntılı bilgi için bir Arabulucu tarafından destek alabilirsiniz. Ankara Arabulucu arayışınız için ANKARA ARABULCULUCU siciline bakabilirsiniz.

Eğer Arabuluculuk Süreci Sonunda Bir Anlaşmaya Varılamazsa Eğer arabuluculuk süreci sonunda anlaşmaya varılamazsa, dava arabuluculuk süresince ertelendiği için davaya bakan hâkim konuyu ilk duruşmada ele alacak ve hukuki işlemlerin kaldığı yerden başlatılması hususunu duruşma zaptına geçirmek suretiyle yargılamanın devamı yönünde bir ara kararı verecektir.

İŞ UYUŞMAZLIKLARINDA DAVA ŞARTI OLARAK ARABULUCULUK

İşçi ve işveren arasında yaşanan iş mahkemesinde görülen iş hukuku davalarında artık mahkemede dava açmadan önce arabulucuya başvurma, arabulucu vasıtasıyla bir anlaşma varılamazsa ancak iş mahkemesine dava açılabilmektedir. Arabulucuda anlaşma sağlanırsa artık mahkemeye gerek kalmayacaktır. iş davası zorunlu arabuluculuk hakkında ayrıntılı bilgi için bir avukata, arabulucuya veya avukat arabulucuya danışmanız faydalıdır.

İş Uyuşmazlıklarında Dava Şartı Olarak Arabuluculuk Nedir?

1 Ocak 2018 tarihinden itibaren işçi-işveren uyuşmazlıklarında dava açmak isteyen tarafın öncelikle arabuluculuk yoluna gitmesi gerekmektedir. Arabuluculuğa başvurulmadan dava açılması durumunda, dava, dava şartı yokluğundan reddedilecektir.

1. Hangi Uyuşmazlıklar Dava Şartı Olarak Arabuluculuk Kapsamına Girer?

Bireysel veya toplu iş sözleşmesine dayanan işçi ve işveren alacağı ve tazminatı (kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, kötü niyet tazminatı, fazla mesai ücreti, hafta tatili ücreti, yıllık izin ücreti vb.) ile işe iade taleplerinde dava açılmadan önce arabulucuya başvurulmuş olması dava şartı olacaktır. Ancak iş kazası veya meslek hastalığından kaynaklanan maddi ve manevi tazminat davaları ile bunlarla ilgili tespit ve itiraz durumları bu kapsamda değildir. İş davası arabuluculuğu, hakkında bilgi için arayınız. İş davası arabulucu.

2. Başvuru Nereye Yapılır?

Başvuru adliyelerde bulunan arabuluculuk bürolarına yapılır. Arabuluculuk bürosu olmayan yerlerde arabuluculuk bürosu sıfatıyla görevlendirilen sulh hukuk mahkemesi yazı işleri müdürlüğü tarafından işlemler gerçekleştirilir.

3. Arabulucu Nasıl Atanır, Taraflar İstediği Arabulucuyu Seçebilir mi? Arabulucu, adliyelerdeki arabuluculuk bürolarındaki görevli personel tarafından sicile kayıtlı arabulucular listesinden atanacaktır. Ancak tarafların listede yer alan herhangi bir arabulucu üzerinde anlaşmaları halinde bu arabulucu görevlendirilir.

4-Dava Şartı Olarak Arabuluculukta Arabulucu Başvuruyu En Fazla Ne Kadar Süre İçerisinde Sonuçlandırır?

Arabulucu, yapılan başvuruyu görevlendirildiği tarihten itibaren üç hafta içinde sonuçlandırır. Bu süre zorunlu hâllerde arabulucu tarafından en fazla bir hafta uzatılabilir.

5. Arabuluculuğa Başvuru Ücretli midir?

Arabuluculuk bürosuna başvuruda herhangi bir ücret alınmaz. Taraflar arabuluculuk görüşmelerinde anlaşamazlarsa 2 saatlik ücret Adalet Bakanlığı bütçesinden karşılanır. Anlaşma durumunda ücret, aksi kararlaştırılmadıkça taraflarca eşit şekilde ödenir. Ancak uygulamada sıklıkla görüldüğü üzere, işveren tarafından da arabuluculuk ücretinin tamamı ödenebilir. Ücret, Arabuluculuk Asgari Ücret Tarifesine göre belirlenir. Arabuluculuk Ücret Tarifesi, Arabuluculuk Daire Başkanlığının resmi web sitesinde yer almaktadır. http://www.adb.adalet.gov.tr/Sayfalar/Teskilat/mevzuat/tarife.html

6. Arabuluculuk Görüşmelerine Kimler Katılır? Arabuluculuk görüşmelerine taraflar bizzat ya da varsa avukatları aracılığıyla katılabilirler. Tarafın vekili aracılığı ile görüşmelere katılmak istemesi durumunda vekaletnamede arabuluculukla ilgili özel bir yet ki gerekir.

7. Karşı Taraf Görüşmelere Gelmezse Ne Olur? İ

lk toplantıya mazeretsiz bir şekilde katılmayan taraf dava açıldığı taktirde, bu taraf dava sonucunda kısmen ya da tamamen haklı çıksa dahi yargılama giderlerinin tamamından sorumlu tutulur. Ayrıca, bu taraf lehine vekalet ücretine hükmedilmez.

8. Anlaşma Sağlanamazsa Süreç Nasıl Devam Eder? Arabuluculuk sürecinde taraflar anlaşma sağlayamazsa mahkemeye başvurarak dava açabilirler.

9. Arabuluculuk Ücretini Karşılayamayacak Durumda Olan Taraf Nereye Başvurmalıdır? Arabuluculuk ücretini karşılamak için adli yardıma ihtiyaç duyan taraf arabuluculuk bürosunun bulunduğu yerdeki sulh hukuk hâkiminin kararıyla adli yardımdan yararlanabilecektir.